Jak złożyć reklamację?
Reklamacje na usługi świadczone przez RCGW S.A. oraz skargi na działania Spółki lub jej pracowników mogą być składane osobiście w siedzibie RCGW S.A., w formie telefonicznej, mailowej/elektronicznej, albo w formie papierowej (pismo napisane odręcznie lub wypełniony formularz reklamacji/skargi, zamieszczony w zakładce WNIOSKI i FORMULARZE).
Jakie są zasady rozliczania wody bezpowrotnie zużytej, wykorzystywanej np. do podlewania ogródka?
Ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się w przypadku, gdy Klient posiada na swojej posesji zainstalowany specjalny wodomierz (tzw. podlicznik). Warunki montażu takiego wodomierza wydaje Regionalne Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. (RCGW S.A). Koszty montażu takiego wodomierza ponosi Klient. W takim przypadku do rozliczenia ilości odprowadzonych ścieków przyjmowana jest ilość dostarczonej wody pomniejszona o ilość bezpowrotnie zużytej wody.
W jaki sposób ustalana jest ilość odprowadzanych ścieków?
- Ilość odprowadzanych ścieków obliczana jest na podstawie ilości dostarczonej wody z sieci Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Tychach S.A., oraz pochodzącej z innego źródła (np. studni głębinowej),
- Ilość dostarczonej wody a tym samym odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody.
Czy istnieje możliwość podpisania indywidualnych umów i prowadzenia odrębnych rozliczeń dla budynków wielolokalowych?
TAK. Istnieje możliwość podpisania umów indywidualnych i wprowadzenia indywidualnego rozliczania przez RCGW S.A. z właścicielami/użytkownikami lokali w budynkach wielolokalowych za świadczone na ich rzecz usługi kanalizacyjne. Może to nastąpić po spełnieniu warunków określonych w art. 6 ust. 6 i 6a ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, który stanowi: „Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków wielolokalowych przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne zawiera umowę, o której mowa w ust. 1, także z osobą korzystającą z lokalu wskazaną we wniosku, jeżeli:
- instalacja wodociągowa w budynku jest wyposażona w wodomierze, zainstalowane zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi, przy wszystkich punktach czerpalnych,
- jest możliwy odczyt wskazań wodomierzy w terminie uzgodnionym przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z właścicielem lub zarządcą,
- właściciel lub zarządca rozlicza, zgodnie z art. 26 ust. 3, różnicę wskazań między wodomierzem głównym a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych wody,
- właściciel lub zarządca na podstawie umowy, o której mowa w ust. 1, reguluje należności wynikające z różnicy wskazań między wodomierzem głównym a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych wody,
- właściciel lub zarządca określa warunki utrzymania wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych oraz warunki pobierania wody z punktów czerpalnych znajdujących się poza lokalami,
- został uzgodniony z właścicielem lub zarządcą sposób przerwania dostarczania wody do lokalu bez zakłócania dostaw wody do pozostałych lokali; w szczególności przez możliwość przerwania dostarczania wody do lokalu rozumie się założenie plomb na zamkniętych zaworach odcinających dostarczanie wody do lokalu,
- został uzgodniony z właścicielem lub zarządcą sposób przerywania dostarczania wody z punktów czerpalnych znajdujących się poza lokalami, bez zakłócania dostaw wody do lokali.
Do wniosku o zawarcie umowy należy dołączyć dokumenty potwierdzające prawo do korzystania z lokalu przez wszystkich użytkowników przyłącza wodociągowego.
Jakie dokumenty należy przedłożyć w celu zawarcia umowy o odprowadzanie ścieków?
Celem zawarcia umowy o odprowadzanie ścieków w siedzibie RCGW S.A. należy złożyć stosowny Wniosek wraz z kompletem następujących dokumentów:
- Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości np.: wypis z księgi wieczystej, odpis aktu notarialnego, umowa najmu, dzierżawy lub inna, decyzja administracyjna, itp.
- Dla spółek prawa handlowego: patrz pkt 1) plus aktualny wypis z KRS, decyzja o nadaniu NIP; jeżeli umowę podpisują osoby niewymienione w KRS – aktualne pełnomocnictwo dla tych osób,
- Dla spółek cywilnych: patrz pkt 1) plus zaświadczenie o nadaniu nr REGON, decyzja o nadaniu NIP, umowa spółki cywilnej, jeżeli umowę o odprowadzanie ścieków podpisują osoby niewymienione w umowie spółki cywilnej – aktualne pełnomocnictwa dla tych osób,
- Dla Wspólnot Mieszkaniowych: patrz pkt 1) plus (odpis jednego aktu notarialnego potwierdzającego tytuł prawny do jednego z wyodrębnionych lokali); zaświadczenie o nadaniu Nr REGON, decyzja o nadaniu NIP; uchwała o wyborze Zarządu Wspólnoty ze wskazaniem siedziby Wspólnoty, wraz z listą głosujących, adres do korespondencji i numery tel. do kontaktu ze Wspólnotą i/lub administratorem budynku; jeżeli Wspólnota wybrała jako Zarząd Wspólnoty lub administratora upoważnionego do podpisania umowy ze Spółką – osobę prawną lub osobę fizyczną to osoba taka powinna przedstawić Spółce: aktualny wypis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej albo umowę spółki (w przypadku spółki prawa cywilnego) oraz decyzję o nadaniu nr NIP oraz nr REGON,
- Dla Osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą pod firmą: patrz pkt 1) plus zaświadczenie o nadaniu Nr REGON, decyzja o nadaniu NIP, jeżeli umowę podpisują osoby inne niż właściciel nieruchomości przyłączonej do sieci miejskiej – pełnomocnictwo dla tych osób do podpisywania umów na świadczenie usług kanalizacyjnych,
- Dla Innych podmiotów jak instytucje państwowe, stowarzyszenia, ZOZ itp.: Patrz pkt 1) plus zaświadczenie o nadaniu Nr REGON, decyzja o nadaniu NIP; aktualny wypis z właściwego rejestru; jeżeli umowę podpisują osoby niewymienione w rejestrze – aktualne pełnomocnictwo dla tych osób
UWAGA: W imieniu osoby prawnej umowę o odprowadzanie ścieków mogą zawierać osoby upoważnione do reprezentowania według właściwych rejestrów, ewidencji oraz pełnomocnicy tych osób, jeżeli posiadają pisemne, aktualne pełnomocnictwa.
Kto może zawrzeć umowę o odprowadzanie ścieków z RCGW S.A.?
- każda osoba/firma, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy,
- każda osoba/firma, która posiada tytuł prawny do nieruchomości przyłączonej do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy,
- każda osoba/firma korzystająca z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym pod warunkiem uprawdopodobnienia przez nią faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
Jak czytać naszą fakturę?
ZOK mieści się przy Al. Piłsudskiego 12 w Tychach na IV piętrze w pokoju 433.
Godziny pracy:
Poniedziałek | 700 - 1500 |
Wtorek | 700 - 1500 |
Środa | 700 - 1500 |
Czwartek | 700 - 1700 |
Piątek | 700 - 1300 |
Kontakt telefoniczny:
32 325 71 19
32 325 71 23
32 325 72 36
32 325 72 61
32 325 72 87
32 325 72 70
* pod każdym z powyższych numerów można uzyskać połączenie z pracownikiem Działu Obsługi Klienta. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora.
DOK przyjmuje klientów ze sprawami, dotyczącymi usług, które świadczy Spółka dla odbiorców indywidualnych jak i dla firm. Pracownicy biura pomogą Państwu między innymi w załatwieniu wszelkich formalności związanych z:
- przygotowaniem umów o odprowadzanie ścieków,
- zmianą danych klienta: imię i nazwisko, adres zamieszkania, korespondencyjny,
- sporządzeniem wniosków o zawarcie/ rozwiązanie umowy
- należnościami z tytułu świadczenia usług odprowadzanie ścieków
- przyjmowaniem reklamacji